SDH Jirny

Popis:

CAS 15 - Mercedes-Benz Atego 4x4 se svojí koncepcí řadí mezi cisterny pro zásah vodou nebo pěnou. Je to speciální vozidlo určené k hašení požáru vysoce hořlavých látek, uzpůsobené k rychlému zásahu i za jízdy vozidla. Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku Mercedes-Benz a je vybaven odstředivým čerpadlem TO 3000, vodní nádrží o objemu 2 000 l a nádrží na pěnidlo o objemu 120 l, zařízením pro rychlý zásah a střešní otočnou proudnicí. Vozidlo je určeno pro přepravu šestičlenné posádky. Konstrukční řešení vozidla umožňuje zásah vodou nebo pěnou. Příslušenství vozidla umožňuje nasazení od nejjednodušších zásahů až po komplikované požární zásahy.                                                                                                                                                                                 

Volací znak: HMB 470

Technický popis:

Typ podvozku je Mercedes-Benz Atego 1426 AF 4x4. Jedná se o dvounápravové šasi s pohonem zádní nápravy a připojitelným pohonem přední nápravy. V zadní části podvozku je namontováno tažné zařízení pro nebržděný přívěs do hmotnosti 900 kg a pro bržděný přívěs nájezdovou brzdou do hmotnosti 3 500 kg. Na vozidle jsou umístěny dvě nádrže provozních hmot: palivová nádrž na motorovou naftu  a nádrž pro redukční činidlo Ad Blue. Pro redukční činidlo Ad Blue je na vozidle vytvořena samostatná nádrž, umístěná vedle palivové nádrže za kabinou řidiče na pravé straně vozidla. Přístup k nádrži na redukční činidlo Ad Blue je po vyklopení pravé stupačky. Při tankování vozidla je zapotřebí doplnit do zvláštní nádrže také činidlo Ad Blue. Karoserie se skládá z kabiny řidiče, která je součástí podvozku Mercedes-Benz Atego 1426 AF 4x4 a účelové nástavby hasicího zařízení. Kabina řidiče je celokovová, čtyřdveřová, sklopná s oblým čelním sklem. Počet míst k sezení je 1+5, všechna sedadla jsou orientována po směru jízdy. Sedadlo řidiče a spolujezdce je vybaveno samonavíjecími 3-bodovými bezpečnostními pásy a opěrkou hlavy. Sedadlo řidiče je pneumaticky odpruženo. Před sedadlem spolujezdce je umístěna lampička na čtení map. Zadní řada sedadel je vybavena držáky dýchacích přístrojů a opěrkami hlavy. Před zadní řadou sedadel je přídržné madlo a čtyři dobíjecí úchytky pro ruční svítilny. Na přístrojové desce jsou umístěny všechny potřebné přístroje, kontrolky, spínače a přepínače včetně ovladače nezávislého teplovzdušného topení. Na kabině řidiče je umístěna světlená rampa VNL 024F BbSbB modré barvy a reproduktor sirény s možností volby tónu a hlášení. Ovládací skříňka světelné rampy je umístěna v podhledu řidiče. V podhledu spolujezdce je ovládací skříňka radiostanice. Na přední masce jsou umístěna dvě výstražná světla modré barvy. Účelová nástavba je řešena jako jeden celek s pevně vestavěnými nádržemi na vodu o objemu 2 000 l a pěnidlo o objemu 120 l. Nástavba je vybavena samonosnou podlahovou skupinou se dvěma podélnými nosníky. S rámem podvozku je spojena pružnými členy, které minimalizují přenášení nežádoucích sil do nástavby. Po obou stranách nástavby jsou prostory pro uložený příslušenství, které jsou zakryty hliníkovými roletkami s průběžnými madly. Po obou bocích jsou umístěny výklopné stupačky, které usnadňují manipulaci s požárním příslušenstvím. 

Technické údaje:

  • Délka: 7 270 mm
  • Šířka: 2 470 mm
  • Výška: 3 210 mm
  • Rozvor: 3 860 mm

Motor:

  • Výrobce: Daimler Chrysler AG
  • Typ motoru: OM 906 LA.IV/2
  • Výkon motoru: 188 kW / 2 200 ot/min
  • Zdvihový objem: 6 374 cm3

Hmotnosti vozidla:

  • Provozní: 9 050 kg
  • Nejvyšší povolená hmotnost: 14 000 kg


Ostatní technické údaje:

  • Počet míst k sezení dle TP: 6
  • Maximální rychlost: 104 km/h s omezovačem
  • Objem nádrže na vodu: 2 000 l 
  • Výkon čerpadla: 1 500 l/min při jmenovitém tlaku 1,0 MPa 
  • Rok výroby: 2007
Materiální, technické a specielní vybavení vozu:
  • připravujeme....