Popis:
Cisternová automobilová stříkačka CAS 32 Tatra 815 se řadí mezi těžké požární automobily. Slouží k přepravě družstva 1+3 s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou či pěnou z vlastních nebo jiných zdrojů hasebních látek. Terénní vlastnosti podvozku, velký výkon motoru a čerpacího zařízení, značná zásoba vody a pěnidla dávají možnost širokého uplatnění této cisternové stříkačky zejména u zásahů s velkou spotřebou hasebních látek.
Volací znak: HMB 471
|
Použité šasi T815 PR 2 je terénní vozidlo se zvýšenou průchodivostí se třemi poháněnými nápravami. Podvozek šasi tvoří centrální nosná roura s rozvodovkami náprav a skříní přídavné převodovky, Na příčnících centrální roury je upevněn průběžný rám s kabinou řidiče, motorem se spojkou, držákem náhradního kola, palivovou nádrží a čističem vzduchu. Spalovací motor T3-930-30 je vznětový, naftový čtyřdobý vzduchem chlazený dvanáctiválec s rozvodem OHV a přímým vstřikem paliva. Převodovka má 10 rychlostních stupňů vpřed a 2 stupně pro jízdu vzad. Kromě prvního stupně a zpátečky jsou všechny převodové stupně vybaveny jištěnou synchronizací - řazení jednotlivých stupňů má pneumatický posilovač. Pomocný pohon náhonu čerpadla je připojen k přední části převodovky a má převod do rychla 1,4, Zapínání pohonu je pneumatické, kohoutem pod přístrojovou deskou na levé straně. Vzduchotlakový systém je vybaven přípojkou pro plnění tlaku vzduchu z cizího zdroje, která je umístěna pod předním nárazníkem ve směru jízdy vpravo. Pomocný pohon je přichlazován vodou z čerpacího zařízení nástavby. Přední náprava je kyvadlová, odpružená torzními tyčemi, doplněnými hydraulickými teleskopickými tlumiči. Řízení nápravy je šnekové jednopalcové s kapalinovým posilovačem. Náprava je vybavena hnacím ústrojím, které lze zapínat tlačítkem na přístrojové desce a rovněž tak lze ovládat její čelní diferenciál. Zdvojené zadní nápravy jsou kyvadlové s polonápravami nezávisle odpérovanými pomocí vzduchových vlnovců, doplněnými hydraulickými teleskopickými tlumiči, Diferenciály obou hnacích náprav jsou opatřeny uzávěrkami s elektropneumatickým ovládáním tlačítkem na přístrojové desce. Kabina řidiče je celokovová, dvoudvéřová sklopná s oblými čelními skly. Mezi sedadlem řidiče a spolujezdce je nouzové sedadlo pro dvě osoby s břišními bezpečnostními pásy, Na přístrojové desce jsou umístěny všechny potřební přístroje, kontrolky, spínače a přepínače včetně ovladače nezávislého teplovzdušného topení o výkonu 6,9 kW. Na střeše kabiny je upevněno výstražné a rozhlasové zařízení.
|
Technické údaje:
- Délka: 8 510 mm
- Šířka: 2 500 mm
- Výška: 3 350 mm
- Rozvor: 3 700 + 1 320 mm
Motor:
- Výrobce: Tatra
- Typ motoru: T3-930.30
- Výkon motoru: 235 kW / 2 000 ot/min
- Zdvihový objem: 19 000 cm3
|
Hmotnosti vozidla:
- Provozní: 12 950 kg
- Nejvyšší povolená hmotnost: 22 500 kg
Ostatní technické údaje:
- Počet míst k sezení dle TP: 4
- Maximální rychlost: 91,6 km/h
- Objem nádrže na vodu: 8 000 l
- Výkon čerpadla: 3 200 l/min při jmenovitém tlaku 0,8 MPa
- Rok výroby: 1989
|